ICP veelgestelde vragen
STORING ICT250 CTAP
In het geval dat de transactie mislukt met de melding “afgebroken”, controleer dan of de terminal wel netwerkverbinding heeft. Dit zie je boven in het scherm aan de hand van het netwerk icoontje. Deze moet groen zijn en de juiste datum en tijd aangeven zoals op de afbeelding hieronder.
Als het netwerk icoontje wit is, dan heeft de terminal geen netwerkverbinding en zal de transactie worden afgebroken. Controleer in zo’n geval of de netwerkkabel goed zit aangesloten en of er wel internetverbinding is. Geef de terminal eventueel een stroom reset, door de stekker uit het stopcontact te halen.
Wacht 10 seconden en doe deze weer terug in het stopcontact.
Wanneer het netwerk icoontje weer groen is, kan er weer een transactie worden geprobeerd. Mocht dit niet helpen, neem dan contact op met de helpdesk van ICP. TEL 0880350355
Controleer of papier goed in de printer zit. Het moet thermisch papier zijn. Plaats het rolletje op de juiste manier zoals op de afbeelding. Papier rolt af van onder met de thermische kant (printbare kant) naar voren gericht. Het papier hoeft nergens doorheen of achter worden gehaald. Laat het een stukje uitsteken en doe het klepje goed dicht. Helpt dit niet, geef de terminal een stroom reset.
Als de terminal geen beeld geeft is dat meestal een teken dat hij geen stroom krijgt. Controleer of de voedingskabel wel in een werkend stopcontact zit aangesloten. Controleer ook of de voedingskabel goed zit aangesloten in de adapter en of het kleine ronde voeding stekkertje wel zit aangesloten in de magic-box of terminal zelf.
Op de terminal kan een X TOTAAL en een Z TOTAAL worden uitgedraaid.
Zorg er altijd voor dat er voldoende papier in de printer zit voor u een Z totaal doet, deze kan namelijk niet opnieuw worden uitgedraaid.
Bij een X TOTAAL, wordt de teller NIET op nul gezet. Maar loopt deze door tot je een Z totaal doet. Het is dus een soort van tussentotaal. Let ook goed op de begin datum van de periode boven aan de bon. Het “begin” is dus de datum van de laatste Z totaal.
Bij een Z TOTAAL, wordt de teller WEL op nul gezet. Boven aan de bon zie je een “begin” en “einde” datum staan. Het “begin” is dus de datum van de vorige Z totaal en het “einde” de datum van de huidige Z totaal dat is uitgeprint.
Op de bon staat een specificatie van de kaartsoorten waarmee betaald is, en een totaal bedrag. Bewaar de bonnen altijd goed voor uw eigen administratie.
Let op! De boekingsperiode bij de banken is van 22:00 tot 22:00 uur. Dat betekent dus dat de transacties die vandaag na 22:00 uur worden gedaan, pas worden bijgeschreven bij de volgende boekingsperiode.
STORING IWL250 CTAP (GPRS)
Als de transactie mislukt met de melding “afgebroken”, controleer dan of de terminal wel netwerkverbinding heeft. Dit zie je boven in het scherm aan de hand van het bereik icoontje. Deze moet in het groen zijn zoals op de afbeelding hieronder. Anders heb je niet voldoende bereik om een transactie te doen en zal deze worden afgebroken.
Loop eventueel met de terminal naar een plek waar beter bereik is en probeer dan opnieuw de transactie. Geef de terminal eventueel een reset. Dit doe je door de gele [clear] toets en de [punt] toets (die boven de OK toets zit) tegelijk ingedrukt houden voor 2 seconden, zal de terminal uit gaan.
Door weer op de groene [OK] toets te drukken, zal de terminal opnieuw opstarten.
Wanneer de terminal weer voldoende bereik heeft kan er weer een transactie worden geprobeerd. Mocht dit niet helpen, neem dan contact op met de helpdesk van ICP. TEL 0880350355
Controleer of papier goed in de printer zit. Het moet thermisch papier zijn. Plaats het rolletje op de juiste manier zoals op de afbeelding.
Papier rolt af van onder met de thermische kant (printbare kant) naar voren gericht. Het papier hoeft nergens doorheen of achter worden gehaald. Laat het een stukje uitsteken en doe het klepje goed dicht.
Helpt dit niet, geef de terminal een reset door de gele [clear] toets en de [punt] toets (die boven de OK toets zit) tegelijk ingedrukt houden voor 2 seconden.
De terminal zal dan uit gaan. Door weer op de groene [OK] toets te drukken, zal de terminal opnieuw opstarten.
Als de terminal geen beeld geeft is dat meestal een teken dat hij geen stroom krijgt.
Is de batterij van de terminal wel voldoende opgeladen?
Controleer of de batterij wel goed zit aangesloten, haal deze anders even voorzichtig los en sluit hem opnieuw aan.
Mocht de batterij niet opladen omdat de cradle defect is. De terminal kan ook worden opgeladen met de oplader van uw mobiele telefoon. Deze is aan te sluiten via de mini-USB poort die aan de linkerkant van de terminal zit.
Veel storingen los je op door de terminal een softwarematige reset te geven. Dit doe je door de gele [clear] toets en de [punt] toets (die boven de OK toets zit). Tegelijk ingedrukt houden voor 2 seconden, zal de terminal uit gaan.
Door weer op de groene OK toets te drukken, zal de terminal opnieuw opstarten.
Op de terminal kan een X TOTAAL en een Z TOTAAL worden uitgedraaid.
Zorg er altijd voor dat er voldoende papier in de printer zit voor u een Z totaal doet, deze kan namelijk niet opnieuw worden uitgedraaid.
Bij een X TOTAAL, wordt de teller NIET op nul gezet. Maar loopt deze door tot je een Z totaal doet. Het is dus een soort van tussentotaal. Let ook goed op de begin datum van de periode boven aan de bon. Het “begin” is dus de datum van de laatste Z totaal.
Bij een Z TOTAAL, wordt de teller WEL op nul gezet. Boven aan de bon zie je een “begin” en “einde” datum staan. Het “begin” is dus de datum van de vorige Z totaal en het “einde” de datum van de huidige Z totaal dat is uitgeprint.
Op de bon staat een specificatie van de kaartsoorten waarmee betaald is, en een totaal bedrag. Bewaar de bonnen altijd goed voor uw eigen administratie.
Let op! De boekingsperiode bij de banken is van 22:00 tot 22:00 uur. Dat betekent dus dat de transacties die vandaag na 22:00 uur worden gedaan, pas worden bijgeschreven bij de volgende boekingsperiode.
STORING IWL250 CTAP (WiFi)
Als de transactie mislukt met de melding “afgebroken”, controleer dan of de terminal wel netwerkverbinding heeft. Dit zie je boven in het scherm aan de hand van het netwerk icoontje. Deze moet groen zijn. Tevens moet de naam het acces point in het scherm staan en voldoende bereik hebben zoals op de afbeelding hieronder.
Als het netwerk icoontje wit is, dan heeft de terminal geen netwerkverbinding en zal de transactie worden afgebroken. Controleer in zo een geval of er wel een werkende WiFi verbinding is.
Geef de terminal eventueel een reset. Dit doe je door de gele [clear] toets en de [punt] toets (die boven de OK toets zit) tegelijk ingedrukt houden voor 2 seconden. Zal de terminal uit gaan.
Door weer op de groene [OK] toets te drukken, zal de terminal opnieuw opstarten. Als het netwerk icoontje weer groen is, kan er weer een transactie worden geprobeerd. Mocht dit niet helpen, neem dan contact op met de helpdesk van ICP. TEL 0880350355
Controleer of papier goed in de printer zit. Het moet thermisch papier zijn.
Plaats het rolletje op de juiste manier zoals op de afbeelding. Papier rolt af van onder met de thermische kant (printbare kant) naar voren gericht.
Het papier hoeft nergens doorheen of achter worden gehaald. Laat het een stukje uitsteken en doe het klepje goed dicht.
Helpt dit niet, geef de terminal een reset door de gele [clear] toets en de [punt] toets (die boven de OK toets zit) tegelijk ingedrukt houden voor 2 seconden.
De terminal zal dan uit gaan. Door weer op de groene [OK] toets te drukken, zal de terminal opnieuw opstarten.
Als de terminal geen beeld geeft is dat meestal een teken dat hij geen stroom krijgt.
Is de batterij van de terminal wel voldoende opgeladen? Controleer of de batterij wel goed zit aangesloten, haal deze anders even voorzichtig los en sluit hem opnieuw aan.
Mocht de batterij niet opladen omdat de cradle defect is. De terminal kan ook worden opgeladen met de oplader van uw mobiele telefoon.
Deze is aan te sluiten via de mini-USB poort die aan de linkerkant van de terminal zit.
Veel storingen los je op door de terminal een softwarematige reset te geven. Dit doe je door de gele [clear] toets en de [punt] toets (die boven de OK toets zit). Tegelijk ingedrukt houden voor 2 seconden, zal de terminal uit gaan.
Door weer op de groene OK toets te drukken, zal de terminal opnieuw opstarten.
Op de terminal kan een X TOTAAL en een Z TOTAAL worden uitgedraaid.
Zorg er altijd voor dat er voldoende papier in de printer zit voor u een Z totaal doet, deze kan namelijk niet opnieuw worden uitgedraaid.
Bij een X TOTAAL, wordt de teller NIET op nul gezet. Maar loopt deze door tot je een Z totaal doet. Het is dus een soort van tussentotaal. Let ook goed op de begin datum van de periode boven aan de bon. Het “begin” is dus de datum van de laatste Z totaal.
Bij een Z TOTAAL, wordt de teller WEL op nul gezet. Boven aan de bon zie je een “begin” en “einde” datum staan. Het “begin” is dus de datum van de vorige Z totaal en het “einde” de datum van de huidige Z totaal dat is uitgeprint.
Op de bon staat een specificatie van de kaartsoorten waarmee betaald is, en een totaal bedrag. Bewaar de bonnen altijd goed voor uw eigen administratie.
Let op! De boekingsperiode bij de banken is van 22:00 tot 22:00 uur. Dat betekent dus dat de transacties die vandaag na 22:00 uur worden gedaan, pas worden bijgeschreven bij de volgende boekingsperiode.
Staat uw vraag er niet tussen? Bel ons dan op 088 035 0355